Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Pabalsta pieprasītājs Ogres novada Sociālajā dienestā atbilstoši savai deklarētajai dzīvesvietai, iesniedz iesniegumu. Pieprasot pabalstu, iesniegumā norāda dzīvokļa parāda izveidošanās apstākļus un mājsaimniecības iespējamos resursus situācijas uzlabošanai; pievieno dokumentus, kas apliecina dzīvokļa parāda esamību un parāda apmēru. Iesniedzot iesniegumu, pabalsta pieprasītājs un visi pilngadīgie ģimenes locekļi dod atļauju par visiem ģimenes locekļiem iegūt un izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu, un veikt datu apstrādi sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanai elektroniskajā sistēmā (SOPA).Pakalpojuma saņemšana
Pabalstu piešķir, pamatojoties uz trīspusēju sadarbības līgumu par dzīvokļa parāda segšanu, kas rakstveidā noslēgts starp pabalsta pieprasītāju, Ogres novada Sociālo dienestu un dzīvojamās mājas apsaimniekotāju. Lēmums par pabalsta piešķiršanu stājas spēkā ar brīdi, kad Ogres novada Sociālais dienests, pabalsta pieprasītājs un dzīvojamās mājas apsaimniekotājs ir noslēguši trīspusēju sadarbības lījumu, un, ja tiek īstenoti līgumā noteiktie līdzdarbības pasākumi. Līguma izpildes gaidu kontrolē Ogres novada Sociālā dienesta darba speciālisti. Pabalstu izmaksā reizi mēnesī pārskaitot to pakalpojuma sniedzējam. Pabalstu nepiešķir vai izbeidz tā izmaku ja spēkā stājies tiesas spriedums par Pabalsta pieprasītāja izlikšanu no dzīvojamās telpas, par kuru tiek pieprasīts vai maksāts pabalsts, izņemot gadījumu, ja mājsaimniecība iesniedz apliecinājumu no ēkas īpašnieka, apsaimniekotāja vai zvērināta tiesu izpildītāja par tiesas sprieduma izpildes atlikšanu uz noteiktu laiku, ja pabalsta saņēmējs vai citas mājsaimniecības pilngadīgās personas bez attaisnojoša iemesla nepilda Līguma nosacījumus; ja ir segta parāda summa.