Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Pabalsta pieprasītājs Ogres novada Sociālajā dienestā, atbilstoši savai deklarētajai dzīvesvietai, iesniedz iesniegumu un sekojošus dokumentus, kas apliecina mājsaimniecības materiālo situāciju, dzīvojamās telpas izmantošanas tiesības un izdevumu par mājokli attaisnojošus dokumentus:
darba devēja izziņu par darba samaksu par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem par katru darba ņēmēju mājsaimniecībā;
izziņu par ienākumiem no saimnieciskās darbības par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem par katru saimnieciskās darbības veicēju mājsaimniecībā;
visu mājsaimniecībā esošo personu kredītiestāžu vai pasta norēķinu sistēmas kontu pārskatus par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem;
citus dokumentus, kas apliecina regulāra vai neregulāra rakstura ienākumus vai saņemtos maksājumus, t.sk., ienākumus no gadījuma darbiem, stipendijām, kompensācijām, īpašuma pārdošanas u.c.;
īres līgumu;
izdevumus attaisnojošus dokumentus par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu (siltumenerģiju apkures un karstā ūdens nodrošināšanai, elektroenerģiju, ūdens, dabasgāzes, kanalizācijas vai asenizācijas nodrošināšanu, sadzīves atkritumu apsaimniekošanu), par interneta un telekomunikāciju pakalpojumiem u.c.
Iesniedzot iesniegumu, pabalsta pieprasītājs un visas mājsaimniecības pilngadīgās personas dod atļauju iegūt un izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju par mājsaimniecībā esošām personām, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai, un veikt datu apstrādi sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas elektroniskajā sistēmā (SOPA).Pakalpojuma saņemšana
1.Sociālais dienests sadarbībā ar pabalsta pieprasītāju elektroniski sagatavo iztikas līdzekļu deklarāciju sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas elektroniskajā sistēmā (SOPA).
2. Pabalsta pieprasītājs paraksta sagatavotās deklarācijas izdruku, apliecinot deklarācijā sniegtās informācijas patiesumu.
3. Sociālā darba speciālists var apsekot pabalsta pieprasītāja iesniegumā norādīto faktisko vai deklarēto dzīvesvietu.
4. Sociālais dienests izvērtē mājsaimniecības materiālos resursus, aprēķina mājokļa pabalsta apmēru un pieņem lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai par atteikumu to piešķirt.
5. Pozitīva lēmuma gadījumā, mājokļa pabalsts tiek piešķirts ar to mēnesi, kurā pieņemts lēmums par pabalsta piešķiršanu.
6. Pabalstu izmaksā, to pārskaitot apsaimniekotājam vai komunālo pakalpojumu sniedzējiem, izdevumus par kurināmā iegādi var segt, veicot pārskaitījumu piegādātājam vai pārskaitīt uz iesniedzēja norādīto kredītiestādes maksājumu vai pasta norēķinu sistēmas kontu.
7. Pabalstu izmaksā ne retāk kā reizi trijos mēnešos, izņemot mājokļa pabalstu cietā kurināmā iegādei, kuru var izmaksāt vienā vai vairākās reizēs kalendāra gada laikā.