Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
1. Pakalpojuma pieprasītājs Ogres novada Sociālajā dienestā, atbilstoši savai deklarētajai dzīvesvietai, iesniedz:
1) iesniegumu;
2) ģimenes ārsta izsniegtu izziņu par personas veselības stāvokli, kurā norādīts(-i) funkcionālo traucējumu veids(-i) un akūtas infekcijas (piemēram, plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības) pazīmes (ja tādas ir), kas var ietekmēt sociālo pakalpojumu sniegšanas kārtību. Izziņā papildus norāda rekomendācijas aprūpei un profilaksei;
3) ja personai ir garīga rakstura traucējumiem - psihiatra atzinumu par personas psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām pakalpojuma saņemšanai;
4) dokumentus par ienākumiem, ja Sociālajam dienestam nav pieejama šāda informācija;
5) citus dokumentus pēc Sociālā dienesta pieprasījuma, ja tie nepieciešami lēmuma pieņemšanai par atbilstoša sociālā pakalpojuma piešķiršanu.
Iesniedzot iesniegumu, pakalpojuma pieprasītājs dod atļauju iegūt un izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai, un veikt datu apstrādi sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas elektroniskajā sistēmā (SOPA).Pakalpojuma saņemšana
1. Sociālais dienests pēc dokumentu saņemšanas:
1) izvērtē personas sociālo situāciju, ja nepieciešams, apmeklē personu dzīvesvietā vai atrašanās vietā un vienojas par sociālo problēmu, kuras risināšanai nepieciešams atbalsts;
2) veic personas fizisko un garīgo spēju izvērtējumu un aprūpes līmeņa noteikšanu;
3) izvērtē nepieciešamību izstrādāt individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu;
4) novērtē personas un tās ģimenes locekļu, kā arī apgādnieka (ja pienākums maksāt par pakalpojumu ir arī apgādniekam) maksātspēju, aizpildot normatīvajā aktā par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu noteikto iztikas līdzekļu deklarācijas daļu par ienākumiem;
5) pieņem lēmumu par sociālā pakalpojuma piešķiršanu, par personas uzņemšanu rindā sociālā pakalpojuma saņemšanai vai par atteikumu piešķirt sociālo pakalpojumu vai uzņemt rindā;
6) nosūta sociālā pakalpojuma saņemšanai nepieciešamos dokumentus sociālā pakalpojuma sniedzējam vai aģentūrai, ja sociālo pakalpojumu pilnībā vai daļēji nodrošina par valsts budžeta līdzekļiem.
2. Ja persona vai viņas apgādnieks nespēj samaksāt par sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas pakalpojumu, Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, pakalpojuma izmaksas tiek segtas no Ogres novada pašvaldības budžeta līdzekļiem līdz pilnam apmēram:
• ja personas likumīgie apgādnieki normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir atzīti par trūcīgiem vai maznodrošinātiem un ja apgādnieku mājsaimniecības ienākumi, kas pēc pakalpojuma samaksas paliek ģimenes rīcībā, ir mazāki par attiecīgā gada 1. janvārī spēkā esošās minimālās mēneša darba algas apmēru, katram ģimenes loceklim. Šajā gadījumā apgādnieki tiek atbrīvoti no līdzmaksājuma par pakalpojumu uz laiku līdz vienam gadam;
• ja personai nav apgādnieka (-u) vai apgādnieks (-i) nav sasniedzams (-i);
• personas apgādnieka mājsaimniecības ienākumu izvērtēšanas periodā, bet ne ilgāk par vienu mēnesi;
• ja personai ir vairāk nekā viens apgādnieks, tad katra apgādnieka maksājumu nosaka proporcionāli apgādnieku skaitam.
3. Personas apgādnieki, kuriem ir pienākums maksāt par pakalpojumu, ne retāk kā reizi gadā Sociālajā dienestā iesniedz informāciju par saviem ienākumiem.
4. Ja Sociālā dienesta rīcībā ir informācija par izmaiņām personas materiālajā situācijā, Sociālajam dienestam ir tiesības to pārvērtēt un lemt par Ogres novada pašvaldības līdzmaksājuma apmēru.