Cena
Bezmaksas
Izpildes termiņš darba dienās
20
Saņēmējs
Fiziska persona
Uzzināt vairāk
Saņemšanas ierobežojumi
-

Saņemt pakalpojumu

Aprūpes mājās pakalpojums ir sociālās aprūpes pakalpojums dzīvesvietā, nodrošinot personai pamatvajadzību apmierināšanu, dzīves kvalitātes nepazemināšanos, palīdzību mājas darbu veikšanā un personīgajā aprūpē, kura vecuma vai funkcionālo traucējumu dēļ nevar sevi aprūpēt.
Atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kārtībai aprūpes mājās pakalpojuma apjoms tiek iedalīts četros līmeņos atkarībā no personas funkcionālo traucējumu smaguma pakāpes un stundu skaita, kas personai noteikts pakalpojuma nodrošināšanai.
Ogres novada pašvaldība finansē aprūpes mājās pakalpojumu personām ar pirmo un otro aprūpes līmeni.
Pakalpojumu nodrošina aprūpes mājās pakalpojuma sniedzējs, ar kuru Ogres novada pašvaldībai iepirkuma rezultātā noslēgts Pakalpojuma līgums.

Procesa apraksts

  1. Pakalpojuma pieprasīšana
    1. Pakalpojuma pieprasītājs Ogres novada Sociālajā dienestā, atbilstoši savai deklarētajai dzīvesvietai, iesniedz:
    1) iesniegumu;
    2) ģimenes ārsta izsniegtu izziņu par personas veselības stāvokli, kurā norādīts(-i) funkcionālo traucējumu veids(-i) un akūtas infekcijas (piemēram, plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības) pazīmes (ja tādas ir), kas var ietekmēt sociālo pakalpojumu sniegšanas kārtību, papildus norāda rekomendācijas aprūpei;
    3) ja personai ir garīga rakstura traucējumiem - psihiatra atzinumu par personas psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām aprūpes mājās pakalpojuma saņemšanai;
    4) dokumentus par ienākumiem, ja Sociālajam dienestam nav pieejama šāda informācija;
    5) citus dokumentus pēc Sociālā dienesta pieprasījuma, ja tie nepieciešami lēmuma pieņemšanai.

    Iesniedzot iesniegumu, pakalpojuma pieprasītājs dod atļauju iegūt un izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai, un veikt datu apstrādi sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas elektroniskajā sistēmā (SOPA).

  2. Pakalpojuma saņemšana
    Sociālais dienests pēc dokumentu saņemšanas:
    1) izvērtē personas sociālo situāciju, ja nepieciešams, apmeklē personu dzīvesvietā;
    2) veic personas fizisko un garīgo spēju izvērtējumu un aprūpes līmeņa noteikšanu;
    3) izvērtē nepieciešamību izstrādāt individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu;
    4) novērtē personas un tās ģimenes locekļu, kā arī apgādnieka (ja pienākums maksāt par pakalpojumu ir arī apgādniekam) maksātspēju, aizpildot normatīvajā aktā par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu noteikto iztikas līdzekļu deklarācijas daļu par ienākumiem. Ja persona vēlas saņemt aprūpes mājās pakalpojumu, vērtē personas iespēju maksāt par pakalpojumu no pabalsta invalīdam, kuram nepieciešama īpaša kopšana;
    5) pieņem lēmumu par aprūpes mājās pakalpojuma piešķiršanu vai par atteikumu piešķirt pakalpojumu.

Saņemt pakalpojumu