Izglītība
Skolās aizvadīta ceturtā attālinātā mācību nedēļa

Direktori norāda, ka mācību process norit arvien veiksmīgāk. Pedagogiem, vecākiem un skolēniem savstarpēji sadarbojoties tas ir nostabilizējies un veidojas atgriezeniskā saite. Attālinātā mācīšanās bērniem, skolotājiem un vecākiem ir iespēja apgūt jaunas prasmes, kas noderēs arī turpmākajā mācību procesā.

Visiem pedagogiem ir dota izvēle strādāt skolā vai no mājām. Lielākā daļa skolotāju strādā no mājām, taču ir skolotāji, kas regulāri strādā savā kabinetā skolā. Skolotājiem tiek nodrošināta iespēja izmantot skolas tehnoloģiskos resursus gan mājās, gan skolā.

Skolotāju darba intensitāte, sagatavojot uzdevumus dažādām klašu grupām, ir liela. Pedagogi atzīmē, ka viņiem ir jāiemācās daudzas jaunas lietas, kas līdz šim nav darītas. Tomēr, tā kā arī turpmāk arvien vairāk mācību procesā paredzēta digitālo iespēju izmantošana, šī ir iespēja apgūt jaunas prasmes, rīkus, kā arī meklēt radošus risinājumus.

Veicot anketēšanu, secināts, ka skolēniem ir svarīga ne tikai sazināšanās un mācību darba uzdošana rakstiski, bet arī iespēja izjust klātienes kontaktu. Šos ieteikumus skolotāji ir ņēmuši vērā, arvien vairāk tiek izmantotas video tiešsaites platformas, piemēram, Zoom vai Skype, mācību materiāli un uzdevumi tiek gatavoti arī audio un video versijās. Tiešsaites apspriedes svarīgas arī skolotājiem, tāpēc vairākās skolās tiek organizētas videokonferences starp pedagogiem un skolas vadību.

Viens no aktuālajiem jautājumiem ir vadlīniju izstrāde skolā, kurās tiek noteikts vienots veids ierakstiem E-klasē, izmantotās tiešsaistes saziņas platformas, veidotie uzdevumi un to iesniegšana. Pašlaik skolēnam, kuram katrā mācību priekšmetā ir cits pedagogs, reizēm ir sarežģīti komunicēt ar skolotāju, pildīt dažādi sagatavotos uzdevumus, tādejādi tiek apgrūtināta mācību vielas apgūšana.

Direktori arī informēja, ka skolās regulāri tiek apkopota informācija par skolēnu mācību darbu iesniegšanu un to termiņa ievērošanu. Ja skolēni regulāri nepilda mājasdarbus vai tos laicīgi neiesniedz, notiek sazināšanās ar skolēna vecākiem, piesaistīti sociālie pedagogi, kā arī Ogres novada Sociālo dienests. Situācijas ir dažādas, tāpēc arī tiek meklēti dažādi risinājumi.

Videokonferencē skolu vadītāji atzīmēja, ka joprojām saņem pateicības no vecākiem par piedāvāto iespēju saņemt brīvpusdienas. Direktori, kuru izglītības iestādēs tiek nodrošināta brīvpusdienu gatavošana vai izdale, norāda, ka pieteikto brīvpusdienu skaits būtiski palielinājies, to ietekmējusi iespēja brīvpusdienas saņemt arī pirmsskolas izglītojamajiem ar invaliditāti vai kas nāk no trūcīgas, maznodrošinātas vai daudzbērnu ģimenes un ir deklarēti Ogres novada administratīvajā teritorijā un kuri apgūst pirmsskolas izglītības programmu pašvaldības izglītības iestādēs. Skolu vadītāji un pašvaldības vadība paredz, ka arī turpmāk pieteikto brīvpusdienu skaits palielināsies.

Pievienotās saites