Izglītība Projekti
Projektā “PuMPuRS” individuālu atbalstu mācībās saņem jau 228 skolēni

Katram projektā “PuMPuRS” iesaistītajam skolēnam pedagogs vai psihologs semestra sākumā izveido individuālo atbalsta plānu, kurā izvērtē mācību pārtraukšanas riskus un paredz nepieciešamos pasākumus šo risku mazināšanai. Pasākumi vērsti uz agrīnu problēmas diagnostiku un risinājumu, lai novērstu samilzušu situāciju risināšanu, kas prasītu daudz vairāk resursu un varētu būt mazāk efektīva. 

Ogres 1. vidusskolā šī mācību gada 2. semestrī projekta ietvaros atbalstu saņem jau 121 skolēns. Projekta koordinatore Dace Čuhnova stāsta,  ka individuālo atbalstu mācībās plāno sniegt vēl vairāk skolēniem: “Pieprasījums pēc dalības projektā ir liels. Vecāki un skolēni ir sapratuši projekta vērtīgos ieguvumus. Projekts ir elastīgs - skolēnus projektā varam iekļaut jebkurā brīdī mācību semestrī, ja tas ir nepieciešams. Šobrīd projektā darbojas 43 skolotāji - sociālie pedagogi, psiholoģe, kā arī pedagogi, kuri sniedz konsultatīvo atbalstu dažādos mācību priekšmetos - latviešu valodā, svešvalodās, matemātikā, Latvijas un pasaules vēsturē, ekonomikā, informātikā, ķīmijā, bioloģijā un fizikā.”

D.Čuhnova atklāj, ka, izvērtējot skolēnu sekmes, kavējumus, dzīves apstākļus ārpus skolas, atklājās, ka patiešām lielam skaitam bērnu ir dažāda veida problēmas: “Jādomā par to, kā šiem bērniem palīdzēt arī pēc projekta īstenošanas. Viens no projekta galvenajiem ieguvumiem ir tas, ka skolēni pie pedagogiem var nākt izrunāties par dažādiem jautājumiem, kas nomāc, un justies saprasti.” 

Ogres sākumskolā šī mācību gada 2. semestrī projektā iesaistās 52 skolēni no 5. un 6. klases un 12 pedagogi. “Visvairāk skolēniem nepieciešams atbalsts matemātikā, tomēr grūtības sagādā arī latviešu valoda un angļu valoda. Skolēniem īpaši patīk atbalsts mājasdarbu izpildē, ko saņem individuālajās konsultācijās. Arī vecāki novērtē sniegto atbalstu un atklāj, ka iespēja iesaistīties projektā ne tikai palīdz uzlabot skolēna sekmes un labāk apgūt mācību tēmas, bet pat palīdz ietaupīt arī finanšu resursus no ģimenes “maciņa”, jo vecākiem vairs nav jāalgo privātskolotājs,” atzīst projekta koordinatore Ogres sākumskolā Ieviņa Piļka.

Liela nozīme skolēna individuālā atbalsta plānā ir arī sociālā pedagoga darbam. Šis speciālists strādā ne tikai ar skolēna motivācijas paaugstināšanu, sociālajām problēmām, bet arī pieskata, lai skolēni regulāri apmeklē konsultācijas.

I.Piļka uzsver, ka bieži vien skolēni savu vienaudžu klātbūtnē mācību stundās kautrējas atzīt, ka ir kādas neskaidrības: “Ārpus mācību stundām, darbojoties individuāli ar pedagogu, skolēns var pilnvērtīgi apgūt mācību tēmas, pārjautāt jautājumus, kurus nesaprot. Skolēniem šis projekts ir tiešām vērtīgs.”

Jaunogres vidusskolā šajā mācību semestrī projektā "PuMPuRS" iesaistās 50 skolēni un 21 pedagogs. Projekta koordinatore Irina Aleksandrenkova stāsta, ka šobrīd projekta ietvaros atbalstu saņem vairāki skolēni, kas pārnākuši no citām izglītības iestādēm, kurā apgūta atšķirīga mācību programma.

“Jaunogres vidusskolā kā mazākumtautību skolā nozīmīga ir valsts valodas zināšanu nostiprināšana. Bieži vien pamanām, ka vāju latviešu valodas zināšanu dēļ rodas problēmas apgūt arī citus mācību priekšmetus. Iesaistoties projektā, skolēni sākuši brīvāk runāt latviski ne tikai latviešu valodas, bet arī citās mācību stundās, kas atspoguļojas pozitīvos mācību sasniegumos - augstākos kā bija iepriekš,” atzīst I.Aleksandrenkova, piebilstot, ka vecāki pozitīvi novērtē atbalstu skolēniem ar mājasdarbu izpildi, jo bieži vien vecākiem rodas grūtības palīdzēt mājasdarbu veikšanā pēc skolas.

Madlienas vidusskolā projekta ietvaros individuālu atbalstu mācībās saņem 5 skolēni. Šajā mācību semestrī projektā iesaistās 7 pedagogi. Projekta koordinatore Madlienas vidusskolā Maruta Viduce-Ševele uzsver, ka ļoti svarīga ir skolas komunikācija ar vecākiem: “Projektā “PuMPuRS” ir uzlabojusies saskarsme ar vecākiem. Bērni bieži vien nevēlas apmeklēt konsultācijas un nodarbības, tāpēc ļoti svarīga ir sadarbība skolai ar vecākiem.” Kopumā uzlabojušās skolēnu sekmes un uzvedība. Katrs skolēns nedēļā apmeklē 4-5 nodarbības un konsultācijas pie sociālā pedagoga un dažādiem mācību priekšmetu skolotājiem.


Eiropas Sociālā fonda projekts Nr.8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” (PuMPuRS) tiks īstenots līdz 2022. gada 31. decembrim. Projekta mērķa grupa ir vispārizglītojošo skolu skolēni no 5. līdz 12. klasei, kā arī profesionālās izglītības iestāžu audzēkņi no 1. līdz 4. kursam. Projektu īsteno Izglītības kvalitātes valsts dienests sadarbībā ar pilsētu un novadu pašvaldībām un valsts profesionālās izglītības iestādēm.

Pievienotās saites