Pateicoties dalībai Izglītības kvalitātes valsts dienesta īstenotajā Eiropas Sociālā fonda projektā Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” jeb “PuMPuRS”, šajā semestrī individuālu atbalstu mācībās saņem jau 435 Ogres novada skolēni. Kā stāsta projekta koordinatori skolās, pieprasījums pēc individuālām konsultācijām arvien palielinās, jo attālināto mācību process ir būtiski mainījis skolēnu mācīšanās paradumus. Jauniešiem trūkst prasmju organizēt un plānot savu laiku, kā arī pašvadīti mācīties.
Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai tiek nodrošināts Birzgales pamatskolā, Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskolā, Jaunogres vidusskolā, Jumpravas vidusskolā, Ķeguma komercnovirziena vidusskolā, Ķeipenes pamatskolā, Lēdmanes pamatskolā, Madlienas vidusskolā, Ogresgala pamatskolā, Ogres 1. vidusskolā, Ogres sākumskolā, Ogres Valsts ģimnāzijā un Taurupes pamatskolā.
Ogres Valsts ģimnāzijā šajā semestrī tiek īstenoti 48 individuālie atbalsta plāni, iesaistīti 17 skolas pedagogi. Visbiežāk palīdzība nepieciešama tādos mācību priekšmetos kā matemātika, latviešu valoda, ķīmija un valodu apguvē. Atbalsta sniegšanā iesaistīts arī sociālais pedagogs un psihologs. 7. klašu skolēniem tiek sniegts arī konsultatīvais atbalsts. Kā stāsta projekta koordinatore Svetlana Sermule, individuālie atbalsta plāni dod iespēju skolēniem nostiprināt iepriekšējā izglītības posmā (īpaši attālināto mācību laikā) nepietiekami apgūtās zināšanas un prasmes, gūt lielāku pārliecību par savām spējām, palīdz labāk iekļauties mācību procesā un jaunās mācību vielas apguvē.
Ogres 1. vidusskolā projektā iesaistīti 156 skolēni un 32 skolotāji, taču pedagogu trūkuma dēļ šobrīd daļai skolēnu konsultācijas nodrošināt nav iespējams. Projekta koordinatore Ramona Ķiesnere informē, ka visvairāk trūkst matemātikas un latviešu valodas skolotāju. Prioritāri šobrīd atbalsts tiek sniegts 9. un 12. klašu skolēniem. Arvien pieprasītāks kļūst konsultatīvais atbalsts; vairākas klašu audzinātājas ir norūpējušās par savu skolēnu psiholoģisko stāvokli un spēju sevi motivēt darbam. R. Ķiesnere stāsta, ka konsultācijas tiek organizētas gan klātienē, gan attālināti. Covid-19 pandēmijas apstākļi rada psiholoģisku slodzi gan skolotājiem, gan skolēniem un viņu vecākiem.
Jaunogres vidusskolā 2021./2022. m.g. 2.semestrī atbalstu projektā saņem 41 skolēns. Visbiežāk palīdzība nepieciešama latviešu valodas, literatūras un matemātikas apguvē. Atbalsts tiek sniegts arī krievu valodas apguvē, tāpat tiek piedāvātas arī psihologa konsultācijas. Kā teic projekta koordinatore Irina Aleksendrenkova, indivuālais atbalsts mācībās būtu nepieciešams vēl lielākam skolēnu skaitam, taču projekta finansējums diemžēl ir ierobežots. “Projekta ietvaros sniegtās konsultācijas palīdz bērniem nepazaudēt motivāciju un turpināt mācīties, censties un nenolaist rokas,” ir gandarīta I. Aleksandrenkova.
Ogres sākumskolā tiek īstenoti 32 indivuālie atbalsta plāni 5. – 6. klašu skolēniem, iesaistīti 7 pedagogi. Projekta koordinatore Māra Banka stāsta, ka individuālo nodarbību laikā pedagogi skolēniem sniedz atbalstu gan mācību priekšmetu - matemātikas, latviešu valodas un angļu valodas apguvē, gan mājas darbu izpildē. Tāpat palīdz atrisināt arī psiholoģiska un emocionāla rakstura problēmas, kas radušās attālinātā mācību procesa laikā.
Ogresgala pamatskolā šajā semestrī sagatavoti 24 individuālie atbalsta plāni. Visvairāk atbalsts nepieciešams matemātikā, angļu valodā, krievu valodā, datorikā un latviešu valodā. “Šādas individuālās nodarbības audzēkņiem palīdz veiksmīgāk apgūt mācību vielu konkrētos mācību priekšmetos, kā arī veicina skolēnu pašapziņu, viņi kļūst drošāki, atvērtāki un sāk apzināties savas spējas,” komentē projekta koordinatore Irēna Osiņa.
Taurupes pamatskolā atbalstu mācībās saņem 9 skolēni. Visvairāk atbalsts nepieciešams latviešu valodas un matemātikas apguvē. “Skolēni novērtē viņiem sniegto indivuālo pieeju un skolotāja ieinteresētību. Var just audzēkņu pārliecību par apgūto vielu,” stāsta projekta koordinatore Ligita Millere.
Ķeipenes pamatskolā šajā semestrī sastādīti 3 individuāli atbalsta plāni. Projekta koordinatore Agita Zvaigzne ļoti cer, ka nākotnē projektā varēs iesaistīt arvien vairāk skolēnus. Atbalsts ir nepieciešams matemātikā, krievu valodā un sākumskolas posmā. Svarīgākā atziņa, kas gūta projekta īstenošanas laikā – “motivēts skolēns, kas apzinās iemeslus, kāpēc viņš ir projektā "Pumpurs", arī sasniedz vislabākos rezultātus.”
Madlienas vidusskolā atbalstu mācībās saņem 4 skolēni. Visvairāk palīdzība nepieciešama latviešu valodā, literatūrā, matemātikā, ģeogrāfijā, kā arī ķīmijā. Visi projektā iesaistītie skolēni apmeklē arī sociālā pedagoga konsultācijas.
Ķeguma komercnovirziena vidusskolā individuālu atbalstu mācības saņems 43 skolēni. Kā stāsta projekta koordinatore Ilze Krastiņa, vislielākās grūtības skolēniem sagādā matemātikas un valodu apguve. “Pieaug to skolēnu skaits, kuriem ir nepieciešamas konsultatīvā atbalsta nodarbības, lai palīdzētu apgūt dažādas mācīšanās stratēģijas, celtu mācību motivāciju un palīdzētu atrisināt psiholoģiskas problēmas, kuras atklājušās pēc ilgstoša attālināta mācību procesa,” uzsver I. Krastiņa.
Lēdmanes pamatskolā projektā ir iesaistīti 10 skolēni un 7 pedagogi. Konsultācijas tiek organizētas matemātikā, dabazinībās un latviešu, angļu, krievu valodās. “Skolēniem šīs konsultācijas ir ļoti noderīgas, gan apgūstot iekavēto mācību vielu, gan izprotot un nostiprinot tekošo mācību materiālu,” teic projekta koordinatore Dace Mārtiņa.
Jumpravas pamatskolā atbalstu mācībās šajā semestrī saņem 7 skolēni. Visvairāk nepieciešams atbalsts angļu valodas, matemātikas, fizikas, kīmijas un bioloģijas mācību priekšmetos. “Mūsu skola šajā projektā ir iesaistīta jau no pirmssākumiem, tāpēc droši varu teikt, ka ilgtermiņā projekts sniedz nepieciešamo atbalstu, ļauj nostiprināt katra iesaistītā skolēna pārliecību, ka mācību saturs ir apgūstams un, ka katrs no mums ir iederīgs un nepieciešams gan skolai, gan visai sabiedrībai kopumā,” komentē projekta koordinatore Diāna Grāviņa.
Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskolā šajā semestrī tiek īstenoti 43 plāni. Palīdzība tiek nodrošināta matemātikas, latviešu valodas un angļu valodas apguvē. Ļoti pieprasītas ir psihologa un sociālā pedagoga konsultācijas.
Birzgales pamatskolā atbalstu mācībās saņem 15 skolēni, palīdzība nepieciešama matemātikas, angļu valoda,s krievu valodas, ķīmijas, latviešu valodas, dabas zinību apguvē. Arī šajā skolā ļoti pieprasīts ir sociālais pedagogs.