Veiksmīgi īstenojot projektu un sniedzot vērtīgu atbalstu skolēniem mācību procesā, interese par projektu pieaug – pieaudzis iesaistīto skolēnu skaits, līdz ar to arī iesaistīto pedagogu skaits. Šajā mācību semestrī projektā plāno iesaistīties arī Suntažu pamatskola un Ogresgala pamatskola.
Projekta “PuMPuRS” koordinatore Jaunogres vidusskolā Irina Aleksandrenkova stāsta, ka pagājušajā mācību gadā projektā iesaistījās 12 pedagogi un 22 izglītojamie, savukārt šogad - 17 pedagogi un 38 izglītojamie: “Šogad esam iesaistījuši vairāk skolotājus nekā pagājušajā gadā, tomēr jāatzīst, ka pieprasījums ir ļoti liels un nevaram piedāvāt individuālu palīdzību mācībās visiem, kuriem tas nepieciešams un kuri to vēlas, jo skolā trūkst pedegogu, īpaši latviešu valodā un literatūrā.” I. Aleksandrenkova uzsver, ka individuālais pedagoga darbs ar skolēnu ļauj apgūt mācību vielu, ko mācību procesa laikā nav izdevies apgūt. Kopā ar pedagogu tiek arī pildīti mājasdarbi un pilnvērtīgi apgūtas mācību tēmas, kas ļauj skolēnam uz mācību stundām doties motivētākam, pašpārliecinātākam, nejūtot kauna sajūtu par savu nezināšanu no citiem klasesbiedriem vai skolotājiem.
Liela interese piedalīties projektā ir arī Ogres 1. vidusskolas skolēniem. Pagājušajā gadā projektā iesaistījās 29 skolēni, kuriem atbalstu sniedza 49 pedagogi.
Ogres sākumskolā pagājušajā mācību gadā projektā “PuMPuRs” atbalstu no 5 pedagogiem un projekta koordinatora saņēma 21 skolēns no 5. un 6. klasēm. Šobrīd tiek aptaujāti 5. klašu skolēni, lai noskaidrotu, cik skolēnu projektā varētu iesaistīties šajā mācību gadā. Projekta koordinatore Ieviņa Piļka atzīst, ka ieteikumi no skolotājiem par bērniem, kuriem būtu nepieciešams iesaistīties projektā, ir daudz, tomēr sarežģītākais ir darbs ar vecākiem, aicinot sadarboties. Piedaloties projektā, lielākais ieguvums ir individuālais darbs mācību vielu apguvē. “Bieži vien skolēni kaunas savu vienaudžu priekšā teikt, ka ir kaut kas, ko viņi nesaprot, tāpēc aizbildinās, ka viņiem neinteresē un ir vienalga. Tomēr nevienam jau nav vienalga. Mēs priecājamies, ka varam palīdzēt motivēt skolēnus mācīties,” uzsver I.Piļka, atzīstot, ka skolas pedagogi ļoti atzinīgi vērtē projektu “PuMPuRs” un tā sniegtās iespējas.
Madlienas vidusskola dalību projektā sāka tikai šī gada aprīlī. Projekta koordinatore Maruta Viduce-Ševele stāsta, ka pagājušajā gadā projektā iesaistījās 1 skolēns, kuram bija nopietns risks pamest mācības. Skolēnam atbalstu sniedza audzinātājs, kas veido darba plānu, psihologs, sociālais pedagogs un konkrēto mācību priekšmetu pedagogi. Lai arī skolēns beigās tiešām arī pameta mācības un uzsāka darba attiecības, tika gūta vērtīga atziņas – lai būtu pozitīvs rezultāts, darbs ar skolēnu jāsāk laicīgi. Šajā mācību gadā projektā iesaistīsies 3 skolēni. M. Viduce-Ševele atzīst, ka bieži vien vecāku neieinteresētības dēļ grūti veidot sadarbību, lai sniegtu pilnvērtīgu atbalstu skolēnam un novērstu risku pamest mācības.
Eiropas Sociālā fonda projekts Nr.8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” (PuMPuRS) tiks īstenots līdz 2022. gada 31. decembrim. Projekta mērķa grupa ir vispārizglītojošo skolu skolēni no 5. līdz 12. klasei, kā arī profesionālās izglītības iestāžu audzēkņi no 1. līdz 4. kursam. Projektu īsteno Izglītības kvalitātes valsts dienests sadarbībā ar pilsētu un novadu pašvaldībām un valsts profesionālās izglītības iestādēm.