Izglītība
Projektā “PuMPuRS” arī šajā semestrī skolēni saņem atbalstu mācībās

Katram projektā “PuMPuRS” iesaistītajam skolēnam pedagogs vai psihologs semestra sākumā izveido individuālo atbalsta plānu, kurā izvērtē mācību pārtraukšanas riskus un paredz nepieciešamos pasākumus šo risku mazināšanai. Pasākumi vērsti uz agrīnu problēmas diagnostiku un risinājumu, lai novērstu samilzušu situāciju risināšanu, kas prasītu daudz vairāk resursu un varētu būt mazāk efektīva. 

Ogres 1. vidusskolā mācību gada 2. semestrī projekta ietvaros atbalstu saņem 109 skolēni. Projekta koordinatore Dace Čuhnova stāsta,  ka šajā mācību semestrī plānots atbalstu mācībās sniegt  vēl vairāk skolēniem, tomēr šobrīd trūkst skolotāju, kas varētu darboties projektā. “Šobrīd projektā darbojas 40 skolotāji - sociālie pedagogi, psiholoģe, pedagogi, kas sniedz konsultatīvo atbalstu dažādos mācību priekšmetos - latviešu valodā, svešvalodās, matemātikā, Latvijas un pasaules vēsturē, šogad arī ekonomikā, informātikā un ķīmijā,” informē D.Čuhnova, atklājot, ka šajā mācību semestrī skolēniem lielākās problēmas sagādā matemātikas, svešvalodu un Latvijas un pasaules vēstures apguve.  

Projekta koordinatore stāsta, ka bieži vien skolēni pie pedagogiem nāk tieši izrunāties par dažādiem jautājumiem. D.Čuhnova ir pārliecināta, ka svarīga ir savstarpējā cieņa: “Kā tu izturies pret bērnu vai jaunieti, tā arī viņš izturēsies pret tevi.”

Jaunogres vidusskolā iepriekšējā mācību semestrī projektā "PuMPuRS" darbojās 38 skolēni un 17 pedagogi, savukārt šajā mācību semestrī projekta dalībnieku skaits ir pieaudzis - projektā iesaistās 49 skolēni un 21 pedagogs. Projekta koordinatore Irina Aleksandrenkova atzīst, ka, lai arī projekta dalībnieku skaits ir pieaudzis, tomēr visiem interesentiem sniegt atbalstu mācībās nav iespējams tieši pedagogu lielā noslogojuma dēļ. “Šajā mācību semestrī paplašinās piedāvāto atbalsta priekšmetu klāsts - tagad skolēniem ir iespēja saņemt atbalstu arī ķīmijā, fizikā, darbosies arī sociālais pedagogs. Jaunogres vidusskolā kā mazākumtautību skolā nozīmīga ir valsts valodas zināšanu nostiprināšana,” stāsta I.Aleksandrenkova, kura novērojusi, ka visvairāk atbalsts mācībās nepieciešams tieši pamatskolas vecuma grupā, kas saistās ar pusaudžu pārejas vecumu, atbildības un disciplīnas trūkumu, kā arī dažādiem sociāliem vai ar veselības saistītiem jautājumiem.

“Priecājamies par projekta rezultātiem. Skolotāji, kuri strādā ar skolēniem, atzīst, ka daudzi skolēni ir pavisam izmainījušies - stundās aktīvi darbojas, saņem pozitīvus vērtējumus, zināšanas ir nostiprinātas,” atklāj projekta koordinatore.

Madlienas vidusskolā projekta ietvaros individuālu atbalstu mācībās saņem 5 bērni. Šajā mācību semestrī projektā iesaistās 7 pedagogi, no šī mācību gada iesaistās arī dabaszinību skolotāja. Projekta koordinatore Madlienas vidusskolā Maruta Viduce-Ševele atzīst, ka vienu no skolēniem ir tiešām grūti motivēt, lai skolēns apmeklētu visas mācību stundas un konsultācijas, tomēr pārējiem skolēniem sekmes ir uzlabojušās. Šobrīd skolēniem visvairāk atbalsts nepieciešams pamatpriekšmetos - latviešu valodā un literatūrā, matemātikā, kā arī dabaszinībās.

“Katrs skolēns nedēļā apmeklē 4-5 nodarbības un konsultācijas pie sociālā pedagoga un dažādiem mācību priekšmetu skolotājiem. Sniedzam ne tikai individuālu atbalstu mācībās, bet arī veicinām izpratni par dažādām sadzīves problēmām. Arī vecāku attieksme pret projektu ir mainījusies. Vecāki novērtē projekta pozitīvos ieguvumus,” stāsta M. Viduce-Ševele.
Eiropas Sociālā fonda projekts Nr.8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” (PuMPuRS) tiks īstenots līdz 2022. gada 31. decembrim. Projekta mērķa grupa ir vispārizglītojošo skolu skolēni no 5. līdz 12. klasei, kā arī profesionālās izglītības iestāžu audzēkņi no 1. līdz 4. kursam. Projektu īsteno Izglītības kvalitātes valsts dienests sadarbībā ar pilsētu un novadu pašvaldībām un valsts profesionālās izglītības iestādēm.

Pievienotās saites