10. un 11. janvārī zinātnes centrs Zinoo viesojās Ogres 1. vidusskolā, kur pasākumā „Būšu gudrs, kļūšu zinātnieks” 4. klašu skolēni dažādu nodarbību veidā iepazina zinātnieku darbu. Tika noskaidrota un apzināta skolēnu zināšanu ieguve skolā, tās saistība ar zinātni. Praktisku nodarbību veidā skolēni izmēģināja dažādu zinātnieku darba procesus: ķīmijas eksperimentos, laboratorijas pētnieciskajos darbos, kosmosa izpētē u.c. Tika uzdoti interesējoši jautājumi, saņemtas atbildes.
23., 24. janvārī un 5. februārī Ogres 1. vidusskolā 10. un 11. klašu skolēni pasākumā "Manas spējas un iespējas karjeras veidošanā" piedalījās lekcijās, kur praktisku nodarbību veidā lektori skolēniem lika paskatīties uz sevi, savām spējām, prasmēm, attieksmēm gan individuālā, gan grupas kontekstā, sniedzot virzību tālākās izglītības un iespējamās profesionālās karjeras izvēlei. Nodarbību gaitā tika veidota izpratne par nepieciešamību uzņemties atbildību par saviem lēmumiem. Skolēniem tika sniegta virzība tālākās izglītības un iespējamās profesionālās karjeras izvēlei.
13. februārī 11.b un 11.c klases pasākuma „Karjeras iespēju dažādība” ietvaros apmeklēja Latvijas banku, lai iepazītu darbu un darba vidi finanšu jomā.
14. februārī 8.b klase devās uz Rīgu pie skursteņslauķa amata meistara. Pasākumā „Sveiks, Skursteņslauķi!”, skolēniem bija iespēja viesoties Skursteņslauķu namiņā Mūrnieku ielā Rīgā un satikt īstu skursteņslauķu leģendu Vari Vilcānu, kurš Rīgu no namu augstumiem skata jau vairāk kā 60 gadus un kurš ir viens no prototipiem skulptūrai “Skursteņslauķis un mūrnieks” Matīsa un Mūrnieku ielas krustojumā.
Skolēniem bija iespēja aplūkot ar skursteņslauķa profesiju saistītu Vilcāna kunga personīgo kolekciju, uzzināt par šo profesiju cauri gadsimtiem un protams, pieturēties pie īsta skursteņslauķa pogas un kaut ko ļoti, ļoti vēlēties.
Secinājums svarīgs - šī ir profesija, kura nedaudz pielāgojas laika ritumam, bet būs nozīmīga arī nākamajos gadsimtos.
21. februārī un 26.martā pasākumā „Idejas biznesam- mana iespējamā nākotne” 5.klases devās uz SIA „Skrīveru gotiņa”, kur iepazina darbiniekus un procesu šī sen zināmā garduma tapšanā.
8. martā 9.d klase devās uz Ķekavas SIA „Giline for life”, kur pasākumā „Ražots Latvijā”, saimnieks Māris skolēnus iepazīstināja ar ražotnes ideju, kā arī ar visiem darbiniekiem un profesijām, kuras darbojas ražotnē, kur tiek izgatavota dabīga marmelāde.
18. un 19. martā 9. un 10. klasēm ar kauča Jolantas Priedes palīdzību pasākumā „Man vislabāk padodas”, bija iespēja labāk iepazīt sevi. Lekcijās skolēniem tika sniegti padomi praktisku nodarbību veidā, kā nonākt līdz nākotnes profesijas, progresīvas un sev atbilstošas karjeras izvēlei (gribu, varu, vajag apzināšanās; virtuālie resursi pašizpētei, to rezultātu interpretēšana un izmantošana tālākās izvēles izdarīšanā utt.). Tika uzklausīti pieredzes un iedvesmas stāsti un piemēri no Latvijas par profesijas piemērotības būtiskumu. Skolēni varēja sastādīt savu spēju attīstīšanas plānu
20. martā pasākuma „Medicīnas vērtība” ietvaros 9.b klases skolēni apmeklēja RSU Anatomikuma muzeju. Skolēniem bija iespēja iepazīties ar medicīnas darbinieku darba dažādību, daudzajām nepieciešamajām zināšanām un prasmēm, personības īpašībām, medicīnas un mediķu nozīmīgumu tagad un agrāk, izglītības iespējām medicīnas nozarē. Nodarbības laikā skolēni veica pētījumus, izdarot secinājumus saistībā ar bioloģiskiem, medicīniskiem pētījumiem.
Valsts izglītības attīstības aģentūra projektu īsteno Eiropas Savienības fondu darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs" ietvaros sadarbībā ar Latvijas pašvaldībām, profesionālās izglītības kompetenču centriem un Valsts izglītības satura centru.
Informāciju sagatavoja Ogres 1. vidusskolas pedagogs karjeras konsultants Baiba Rožkalna