Pašvaldība
Plānots pagarināt krīzes zvanu centra darbības laiku

Šī gada 20. aprīlī Ogres novada pašvaldības dome pieņēma lēmumu par Ogres novada krīzes zvanu centra izveidi, nosakot tā darbības termiņu no 23. aprīļa līdz 31. jūlijam. Krīzes zvanu centrs izveidots, lai Ogres novadā nodrošinātu garīgo un emocionālo atbalstu krīzes situācijā nonākušai personai (ģimenei) laikā, kad visā Latvijas valsts teritorijā izsludināta ārkārtējā situācija ar mērķi ierobežot Covid-19 izplatību.

Lēmums tika pieņemts laikā, kad ārkārtējā situācija visā Latvijas teritorijā bija izsludināta līdz 2020. gada 12. maijam. Ar Ministru kabineta 2020. gada 7. maija rīkojumu Nr. 254 visā Latvijas teritorijā ārkārtas situācija tika pagarināta līdz 2020. gada 9. jūnijam. Šobrīd ārkārtējā situācija valstī ir atcelta, tomēr saglabājas virkne drošības pasākumu, kas jāievēro, lai ierobežotu Covid-19 infekcijas izplatību.

Ārkārtējās situācijas laikā daudzi iedzīvotāji saskarās ar dažāda veida problēmām – ar darba zaudējumu, ienākumu samazināšanos, pārvietošanās ierobežojumiem un citām valstīm. Tas radīja satraukumu un emocionālo spriedzi, kas turpinās arī pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas; ar dažāda veida problēmām cilvēkiem nāksies saskarties ilgstošā laika periodā.

Krīzes zvanu centrs mēnesī saņem vairāk nekā 400 zvanus, vidēji dienā tiek saņemti 14 zvani.

Ar Ogres novada pašvaldības domes 2020. gada 9. aprīļa lēmumu tika izveidota Ogres novada krīzes vadības grupa, kuras darbības mērķis ir apzināt un izvērtēt Ogres novada pašvaldības iedzīvotāju, komersantu un nevalstisko organizāciju vajadzības laikā, kad visā Latvijas valsts teritorijā izsludināta ārkārtējā situācija ar mērķi ierobežot Covid-19 izplatību un sniegt priekšlikumus Ogres novada pašvaldības domei atbalsta pasākumiem, pabalstu un palīdzības noteikšanai pašvaldības domes apstiprinātā budžeta ietvaros no līdzekļiem “Pašvaldības pasākumiem ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanai un pārvarēšanai”.

Krīzes vadības grupa šī gada 16. jūnija sanāksmē, izvērtējot Ogres novada pašvaldības iedzīvotāju vajadzības, kas saistītas ar ārkārtējo situāciju un tās seku pārvarēšanai, nepieciešamo atbalsta apjomu un tā efektivitāti, ierosināja pagarināt  krīzes zvanu centra darbības laiku uz trīs mēnešiem – no 1. augusta līdz 31. oktobrim. Jāpiebilst, ka, pagarinot zvanu centra darbības termiņu, papildu finansējums nebūs nepieciešams – pašvaldības budžeta līdzekļi, kas tika paredzēti pašvaldības pasākumiem ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanai un pārvarēšanai, ir pietiekami, lai nodrošinātu tā darbību.

Darbu Ogres novada krīzes zvanu centrā ar šī gada 1. augustu turpina četri speciālisti – dažādu konfesiju pārstāvji (mācītāji), kuri savas kompetences robežās atbildēs uz iedzīvotāju zvaniem, sniegs garīgo un emocionālo atbalstu, kā arī apkopos informāciju par krīzē nonākuša personai vai ģimenei nepieciešamo palīdzību ārkārtējās situācijas laikā un nodos šo informāciju izskatīšanai Ogres novada krīzes vadības grupai, nodrošinot fizisko personu datu aizsardzību.

Tautsaimniecības komitejas deputāti atbalstīja ierosinājumu pagarināt Zvanu centra darbību. Galīgais lēmums tiks pieņemts novada pašvaldības domes sēdē 16. jūlijā.

Pievienotās saites