Projekta tēma ir “Jūra, tās dzīvā ekosistēma un piesārņojums”. Projekta mērķis ir kopīgi uzlabot piejūras ekosistēmas kvalitāti, veicot dažādus pētījumus un novērojumus, kā arī iesaistoties praktiskās aktivitātēs. Skolēniem bija unikāla iespēja iepazīt spāņu kultūru, attīstīt savas svešvalodu prasmes, dzīvojot spāņu viesģimenēs; piedalīties dažādās brīvdabas aktivitātēs, kas saistītas ar piejūras ekosistēmu, tādējādi izzinot Vidusjūras piekrastes ekosistēmu un uzlabojot savas komunikācijas spējas, sadarbojoties ar citu valstu pārstāvjiem.
Aktivitātes norisinājās gan skolā, gan brīvā dabā. Lielu prieku sagādāja pirmajā dienā spāņu rīkotās nodarbības skolā (iepazīšanās spēles). Projekta aktivitātes atklāšanā uzstājās Almeres hidroloģijas eksperti, kas bija sagatavojuši prezentāciju par Vidusjūras augiem – poseidonijām. Skolēniem bija iespēja ielūkoties Vidusjūras augu daudzveidībā, kā arī laboratorijā veikt pētījumus un novērojumus. Projekta trešajā dienā katru valstu pārstāvjiem bija jāuzstājas ar iepriekš sagatavotām prezentācijām. Itālijas un Portugāles valstu pārstāvji augstu novērtēja Latvijas zēnu sagatavoto prezentāciju.
Pēc projekta dalībnieku domām, brīvā laika aktivitātes bija vienlīdz interesantas ar tām, kuras bija skolā. Skolēniem bija iespēja apmeklēt ūdens attīrīšanas spēka staciju. Tajā projekta dalībnieki tika iepazīstināti ar ūdens attīrīšanas procesu osmozes rezultātā. Almeres ekonomikā liela nozīme ir siltumnīcām, kurās audzē dažādus dārzeņus. Ekskursijā pa siltumnīcām tika uzzināts, kādos apstākļos notiek tomātu audzēšana visu gadu, noskaidrots, kā notiek tomātu, apstrādāšana, novākšana. Pēc tam bija arī iespēja degustēt siltumnīcā audzētos dārzeņus.
Interesantas aktivitātes bija došanās uz piejūras nacionālo dabas parku, ekskursija ar gidu, putnu vērošana, dažādu eksotisko augu aplūkošana un izpēte, kā arī jūras apmeklējums, krasta uzkopšana, dabas paraugu vākšana. Zēniem bija arī jāpiedalās fiziskās aktivitātēs, piemēram, skolēni devās uz Almeres jahtu ostu, lai dotos snorkelēt. Snorkelējot pavērās iespēja novērot iepriekšējā dienā laboratorijā pētītās poseidonijas, kā arī dažādus jūras dzīvniekus (jūras ežus, dažādas zivis, medūzas). Projekta priekšpēdējā dienā tā dalībnieki devās uz Almeres tirdzniecības un pasažieru ostu, kur bija iespēja novērot spāņu jūras glābēju treniņmācības. Tirdzniecības ostas pārzine vadīja lekciju par spāņu zvejniecību, kuģiem, zivīm un ostas tehniku. Vēlāk, pēc gides lekcijas, notika brauciens ar autobusu cauri tirdzniecības ostai, kravas iekraušanas procesa novērošana, ekskursija pa Almeres tūrisma ostu un iepazīšanās ar drošības sarga pienākumiem ostā. Ekskursijas laikā varēja novērot tūristu prāmja pietauvošanu. Pēcpusdienā notika foto orientēšanās Almeres centrā.
Pēdējā dienā izzinošs un aizraujošs bija Almeres universitātes apmeklējums, ekskursija pa Spānijas dienvidu piekrastes skaistākajām klintīm, dabas iepazīšana.
Pēdējā vakarā skolā norisinājās atvadīšanās pasākums, izskanēja spāņu dziesmas, tika izdejotas tradicionālās dejas un bija iespēja degustēt spāņu ēdienus. Vakara izskaņā, kad visiem vajadzēja atvadīties, bira asaras, un tās emocijas, kas tika piedzīvotas, atmiņā paliks uz ilgu laiku.
Ieguvumi un secinājumi: Erasmus+ projekts ir lieliska iespēja doties uz kādu no projektā iesaistītajām valstīm, lai iepazītu tās tradīcijas, attīstītu komunikācijas prasmes svešvalodā ar vienaudžiem un skolotājiem. Projekts iedrošina pusaudžiem iegūt jaunus draugus, kā arī nebaidīties uzstāties publikas priekšā.
Liels paldies par iespēju piedalīties projektā Ogres Valsts ģimnāzijas direktores p.i., projekta koordinatorei Innai Zeņkevičai un skolotājai Viktorijai Gailišai!
Rakstu sagatavoja Ogres Valsts ģimnāzijas 10.b klases skolēns Džonatans Ziņģītis