Izglītība
Ogres sākumskola īsteno jaunu  Erasmus+ projektu “Pilnībā gatavs skolai”

Projektu līdzfinansē Eiropas Savienība un tajā piedalās 5 Eiropas valstu izglītības iestādes - Bursas  izglītības pārvalde (Turcija), Bursas sākumskola (Turcija), Štīrijas skolotāju institūts (Grāca, Austrija), Starptautiskā muzikālās izglītības asociācija (Lisabona, Portugāle), Barlinekas Nikolaja Kopernika 2. ģimnāzija (Polija) un Ogres sākumskola.

Projekta aktivitātes ietver skolotāju mācību apmaiņas braucienus uz iesaistītajām partnervalstīm – Turciju, Poliju, Austriju, Portugāli, kā arī jaunu mācību materiālu izveidi.

Projekta mērķis ir sekmīgāka skolēnu adaptācija skolā, balstoties uz bērnu vecumposmam un vajadzībām atbilstošu, dinamisku mācību saturu, kā arī skolēna - vecāku - skolotāju sadarbības veicināšana.

Projekta mērķuzdevumi:

  • Izveidot ieteikumu bukletu vecākiem un pedagogiem, lai atvieglotu pirmklasnieku adaptāciju skolā;
  • Mūzikas, mākslas un sporta daudzveidīga integrācija mācību procesā;
  • Mācību vides pilnveide atbilstoši skolēnu vajadzībām;
  • Spēļu zonas attīstīšana;
  • Sadarbība ar organizācijām un iestādēm (skolas, augstskolas, interešu centri utt).


Pirmais posms – projekta sākuma tikšanās, Bursā, Turcijā, notika pagājušā gada pavasarī. Šajā reizē tika pārrunātas projekta aktualitātes, detalizēti izplānoti projekta satura izklāsta veidi, aktivitāšu norises termiņi un partnervalstu sadarbības formas, kā arī plānotas nākamās tikšanās reizes.

Partnerskolu pārstāvji prezentēja savas izglītības iestādes un paveikto aktivitātē “Ieņem cita vietu”, kuras laikā skolēni iejutās skolotāju, skolas darbinieku lomās, intervēja skolā strādājošos, lai izzinātu darba specifiku. Noslēgumā skolēni dalījās pieredzē un sajūtas par uzzināto un izjusto. Aktivitātes ietvaros tika izstrādāti, aprobēti un tikšanās laikā prezentēti divi metodiskie līdzekļi, izveidotas situāciju spēles angļu valodā.

Projekta pedagogu apmācības pasākums notika no 24. līdz 28. jūnijam Štīrijas pedagoģiskajā institūtā Grācā, Austrijā. Tā laikā dalībvalstu pārstāvji prezentēja savas valsts izglītības procesa organizāciju un realizāciju, akcentējot pāreju no pirmsskolas uz sākumskolas izglītības iestādi. Prezentācijas laikā dalībnieki izzināja katra izglītības posma mērķus, vadlīnijas un standartus, izglītības iestādes veidus, mācību vides organizācijas formas, pārrunāja kopīgo un atšķirīgo.

 

Starptautisko sanāksmju laikā pedagogi pārrunāja iespējas, kā pāreju no pirmsskolas uz sākumskolu veidot bērniem vieglāku un saprotamāku, apmeklēja vairākas Štīrijas augstskolas “bāzes” skolas un bērnudārzus. Realizējot projekta mērķus, partneri darba grupās izstrādāja priekšlikumus “Skolotāju pašpārbaudes saraksts”, “Buklets vecākiem” un “Satraukuma līmeņa karte” izveidei, vienojās par šo materiālu saturu un tā izklāsta formu. Dalībvalstu pārstāvjiem bija iespēja noklausīties divu starptautiski atzītu vieslektoru lekciju kursu “Pedagoģijas vadība un klases organizācija”. Paveiktais Austrijas vizītes laikā ir nozīmīgs starptautiskas darba grupas sadarbības rezultāts, kas, viennozīmīgi, ir svarīgi projekta realizācijai.

Novembra sākumā Ogres sākumskolas skolotāju delegācija piedalījās projekta darbā Lisabonā. Vērtīgs ieguvums bija kultūras apmaiņa, šī pieredze palīdzēs labāk iepazīt Eiropas valstu tradīcijas, dzīvesveidu, uzskatus, attieksmi pret darbu un savstarpējām attiecībām. Tādejādi ne tikai tika paplašināts redzesloks Eiropas dimensijā un lauzti stereotipi, bet tas arī ļāva no malas paskatīties pašiem uz savas kultūras iezīmēm un vērtībām. 

Kopā ar citu valstu skolotājiem piedalījāmies vairākās radošajās darbnīcās - dejas, sporta, mūzikas un mākslas. Fiziskajās aktivitātēs svaigā gaisā, ko mācīja un dalījās pieredzē Polijas valsts skolotāji, apguvām jaunu sporta spēli Tchoukball. Mūzikas darbnīcā mācījāmies portugāļu dziesmas un daudzveidīgus ritmu vingrinājumus, savukārt dejas darbnīcā iepazinām turku dejas. Mēs – Latvijas delegācija, veidojām radošās darbnīcas lietišķajā mākslā. Kopīgi dalījāmies savā pieredzē, popularizējām savas valsts vadlīnijas izglītības apgūšanā, ieguvām jaunus draugus un daudz jauku, pozitīvu atmiņu.

Projekta sanāksmes laikā tika gūta vērtīga pieredze, kas ļāva paskatīties uz mācību procesu no cita skatu punkta, kā arī sekmēta pedagogu sadarbība ideju realizācijā.

Projekta noslēgumā jāizveido:

  • skolotāja pašpārbaudes un ieteikumu saraksts,
  • skolēnu, vecāku un pedagogu satraukuma līmeņa izpēte, pārejot no mācībām pirmsskolā uz skolu;
  • vecāku vēstules pedagogam, lai iepazīstinātu ar savu bērnu;
  • buklets ar ieteikumiem vecākiem.

Informāciju sagatavoja projektu vadītāja un Ogres sākumskolas angļu valodas skolotāja Līga Bužere