Pašvaldība Sociālā palīdzība
Ogres novada krīzes zvanu centrs darbosies arī 2021. gadā

Covid-19 infekcijas izplatība diemžēl joprojām strauji pieaug, palielinās saslimušo skaits. Sabiedrībā pastāv ļoti augsts Covid-19 izplatības risks, valstī tiek noteikti aizvien stingrāki ierobežojumi un aizliegumi, lai mazinātu šīs infekcijas izplatību. Cilvēku pulcēšanās ir ierobežota, nenotiek kultūras, izklaides, sporta u.c. pasākumi, mācību process noris attālināti, tāpat arī darbs lielai daļai strādājošo. Daudzi šajā laikā ir arī zaudējuši darbu. Ir ierobežota tirdzniecība, ēdināšanas pakalpojumi – dzīve vairs nerit tā, kā ritējusi pirms Covid-19, un daļā sabiedrības valda apmulsums, satraukums, neziņa un bažas par turpmāko, līdz ar to arī pieaug emocionālā un psiholoģiskā spriedze. 

Ogres novada pašvaldības domes sēdē, kas notika šī gada 17. decembrī, izvērtējot situāciju, secināja, ka Ogres novada iedzīvotājiem ilgstošā laika periodā nākas saskarties ar dažāda veida problēmām, ka šādā situācijā cilvēkiem ir nepieciešams atbalsts. Pašvaldības dienesti nodrošina sociālu un finansiālo atbalstu normatīvajos aktos noteiktajām iedzīvotāju kategorijām, taču krīzes situācijā daudziem ir nepieciešams arī emocionāls un garīgs atbalsts, lai palīdzētu cilvēkam saglabāt psiholoģisko līdzsvaru un iekšējo mieru.

Grūtā brīdī var palīdzēt arī saruna ar līdzcilvēkiem vai cilvēkiem, kuri ik dienu spēj sniegt profesionālu garīgu un emocionālu palīdzību, tāpēc domes deputāti vienprātīgi atzina, ka ir lietderīgi turpināt Ogres novada krīzes zvanu centra darbību visu 2021. gadu, nodrošinot garīgo un emocionālo atbalstu krīzes situācijā nonākušiem cilvēkiem.

Ogres novada krīzes zvanu centrs darbojas katru darba dienu no plkst. 12.00 līdz plkst. 24.00. Darbam krīzes zvanu centrā pieaicināti pieci speciālisti – dažādu kristīgo konfesiju mācītāji, lai atbildētu uz zvaniem, sniegtu garīgo un emocionālo atbalstu, atbildētu uz jautājumiem savas kompetences robežās, kā arī apkopotu un Ogres novada pašvaldībai sniegtu informāciju par nepieciešamo palīdzību novada iedzīvotājiem.