Ar skaistu koncertu Lietuvas pilsētā Kelmē noslēdzies četru valstu mūzikas skolu kopīgais projekts “Inovatīvais mūzikas tilts” (“Innovative Bridge of Music”) Nordplus Jauniešu programmas ietvaros.
Projekta mērķis ir vērsts uz sadarbības attīstību starp Ziemeļvalstu un Baltijas valstu kultūras skolām nolūkā paaugstināt bērnu un jauniešu interesi par dziedātprasmes un dažādu instrumentu spēles apguvi, veicināt mūzikas pedagogu pieredzes apmaiņu un sniegt viņiem iespēju iegūt jaunas zināšanas, kā arī sekmēt inovatīvu pieeju izmantošanu mūzikas izglītībā.
2017. gada augustā uzsāktais projekts tika īstenots, sadarbojoties četrām partnerinstitūcijām – Ogres Mūzikas skolai kā vadošajam projekta partnerim, kā arī Ogres novada sadraudzības un sadarbības pašvaldību mūzikas izglītības iestādēm – Jehvi Mūzikas skolai (Igaunija), Kelmes Aļģirda Lipeikas Mākslu skolai (Lietuva) un Keravas Mūzikas institūtam (Somija). Projektā tika iekļautas tādas aktivitātes kā audzēkņu un pedagogu apmaiņas vizītes katrā no iesaistītajām partnerskolām, kopīga “Nordplus orķestra” izveide un koncertu sniegšana plašākai auditorijai.
Pirmais pasākums projekta ietvaros norisinājās jau tā paša gada oktobrī, kad uz Jehvi Mūzikas skolu nedēļu ilgā audzēkņu un pasniedzēju apmaiņas vizītē devās Kelmes, Keravas un Ogres mūzikas skolu pārstāvji – 8 audzēkņi un 2 pedagogi no katras dalībvalsts. Ziemā tika organizēta līdzīga partnerskolu audzēkņu un pasniedzēju muzikālā tikšanās Keravas Mūzikas institūtā, vienlaikus organizējot arī divas citas projekta aktivitātes – pedagogu apmaiņas vizītes Kelmē un Ogrē. Savukārt 2018. gada septembrī Ogrē pasniedzēju pavadībā ieradās 24 bērni un jaunieši no Lietuvas, Igaunijas un Somijas, nostiprinot savas muzikālās prasmes, iepazīstot Ogri un Latviju, sniedzot koncertus Suntažu un Madlienas vidusskolās un kā vienotam orķestrim uzstājoties Ogres Mūzikas skolā.
Februāra sākumā aizvadīts projekta noslēdzošais posms – iesaistīto mūzikas izglītības iestāžu audzēkņu apmaiņas vizīte Kelmes Aļģirda Lipeikas Mākslu skolā Lietuvā, kurp līdz ar somiem un igauņiem devās arī Ogres Mūzikas skolas 8 bērni un jaunieši, klavierspēles pasniedzēja Sarmīte Reneslāce un skolas direktors Atvars Lakstīgala. Programmas ietvaros dalībnieki iepazina Kelmes Mākslu skolu, sniedza koncertus Kelmes rajona vispārizglītojošajās skolās un Lioliai sociālās aprūpes namā, piedalījās praktiskajās instrumentspēles nodarbībās un orķestra kopmēģinājumos, apmeklēja Kelmes muzeju un citas pilsētas ievērojamākās vietas, paviesojās Šauļos un ņēma dalību izglītojošās nodarbībās un sadraudzības pasākumos.
Līdzīgi kā citu apmaiņas vizīšu laikā, arī šīs nedēļu ilgās tikšanās galvenais notikums un vienlaikus visa projekta noslēgums bija koncerts Kelmes Kultūras namā 7. februārī. Dalībnieki tam gatavojās jau vairākus mēnešus iepriekš, plānojot individuālos priekšnesumus un apgūstot jaunus skaņdarbus atskaņošanai lielā “Nordplus orķestra” sastāvā. Koncerta laikā tā apmeklētājiem tika sniegts atskats uz visām projektā notikušajām apmaiņas vizītēm un to ietvaros organizētajiem koncertiem, tā būtiski papildinot koncerta pirmajā daļā atskaņotos katras skolas audzēkņu individuālos priekšnesumus un vizītes laikā radītā apvienotā stīgu un akordeonistu orķestra sniegumu. Savukārt koncerta turpinājumā, kā jau šajā projektā ierasts, uz skatuvi devās visi apmaiņas dalībnieki un uzņemošās skolas audzēkņi, lai kā vienots simfoniskais orķestris kopā ar vietējiem dziedošajiem bērniem un jauniešiem atskaņotu vairākus lietuviešu komponistu radītus skaņdarbus – “Žmonės ant kalnų” (Laimis Vilkončius), “Kėlmes fantazija” (Gedimino Dapkeviciaus) un “Žaidimai” (Algirdas Lipeika), pieliekot skanīgu punktu vairāk nekā pusotru gadu ilgušajam projektam.
Lielākie ieguvēji no projekta realizācijas ir visu iesaistīto partnerskolu bērni un jaunieši, kas guva iespēju tikties ar vienaudžiem un rast jaunus draugus, nostiprināt valodu zināšanas, iepazīt citas valstis, to kultūru un tradīcijas, un, protams, attīstīt savas muzikālās prasmes un spēju uzstāties lielas auditorijas priekšā gan individuāli, gan orķestra sastāvā. Pedagogiem tika sniegta iespēja iepazīties ar mācību procesa organizēšanu citās valstīs un pašiem ņemt dalību mācību procesa norisē, apmainīties ar pieredzi un nošu materiāliem, ņemt dalību kolēģu organizētajās meistarklasēs un diskutēt par metodiku un inovatīviem risinājumiem mūzikas izglītības jomā. Vienlaikus projekta rezultātā tika nostiprinātas saites gan mūzikas izglītības iestāžu starpā, gan arī ar trim Ogres novada sadraudzības un sadarbības pašvaldībām, kas ļauj cerēt uz kopīgiem projektiem un aktivitātēm arī nākotnē.