Izglītība Projekti
Lielākajās Ogres novada skolās tiek īstenots projekts “PuMPuRS”

Katram projektā “PuMPuRS” iesaistītajam skolēnam pedagogs vai psihologs izveido individuālo atbalsta plānu, kurā izvērtē mācību pārtraukšanas riskus un paredz nepieciešamos pasākumus šo risku mazināšanai. Pasākumi vērsti uz agrīnu problēmas diagnostiku un risinājumu, lai novērstu samilzušu situāciju risināšanu, kas prasītu daudz vairāk resursu un varētu būt mazāk efektīva. Projektā iesaistās skolēni no 5. līdz 12. klasei.

No 1. oktobra dalību projektā “PuMPuRS” uzsāks arī Ogres Valsts ģimnāzija. Projektā iesaistīsies 40 skolēni no 7.- 12. klasei un 12 pedagogi. Lielākais skolēnu skaits ir tieši 7.-9. klašu posmā. Projekta koordinatore Svetlana Sermule stāsta, ka visvairāk atbalsta skolēniem nepieciešams matemātikā, bet svarīgs ir atbalsts arī angļu un krievu valodā: “Skolēni un viņu vecāki novērtē iespēju saņemt individuālu atbalstu mācību priekšmetos, kuros nepieciešamas papildu zināšanas vai dažādu iemeslu dēļ radušies zināšanu “robi”. Šī ir unikāla iespēja, jo mācību priekšmetu konsultācijās vai ikdienas darbā skolotājiem ir grūti nodrošināt individuālu atbalstu, tomēr dažiem skolēniem tieši šāda pieeja ir nepieciešama. Aicinām vecākus nebaidīties iesaistīties projekta īstenošanā un atbalsta sniegšanā saviem bērniem! Tāpat arī aicinām pieteikties skolēnus, kuriem arī interesētu gūt papildu motivāciju un atbalstu mācībās, lai uzlabotu savas zināšanas un sekmes!” Tāpat S.Sermule uzsver, ka novērtē pedagogu ieguldīto darbu un vēlmi izmēģināt jaunu pieeju, ko sniedz projekts.

Jaunogre vidusskolā 2020./2021. mācību gada 1. semestrī individuālu atbalstu mācībās saņem 67 skolēni, projektā iesaistās 25 skolotāji.  Projekta koordinatore Irina Aleksandrenkova stāsta, ka skolēniem īpaši nepieciešams atbalsts latviešu valodā, angļu valodā, matemātikā, krievu valodā, fizikā, kā arī psihologa konsultācijas. “Vecāki ļoti priecājas par doto iespēju piedalīties projektā un uzticas tam, ka projekts sniedz būtiskus ieguvumus. Aug arī skolēnu motivācija projekta ietvaros saņemt individuālu atbalstu, lai uzlabotu mācību sekmes. Pieaug iesaistīto skolēnu un skolotāju skaits. Ļoti būtisks mācību procesā un projekta veiksmīgā realizācijā ir skolotāju ieguldītais laiks un enerģija. Par spīti lielajam noslogojumam pedagogi ar lielu atdevi iesaistās projektā, sniedzot atbalstu skolēniem,” atzīst I.Aleksandrenkova.

Ogres 1.vidusskolā skolēni individuālu atbalstu mācībās sāks saņemt pēc rudens brīvlaika. Šobrīd aptaujāti 138 skolēni, izvērtēti riski un skolēnu vēlme piedalīties projektā. Plānots, ka projektā šajā mācību semestrī piedalīsies vairāk kā 100 skolēni. Projekta koordinatore Dace Čuhnova uzsver, ka atsaucība no skolēnu un viņu vecāku puses turpina būt liela. Lielai daļai skolēnu problēmas sagādā tieši angļu un latviešu valoda, tāpēc piesaistīti papildu skolotāji šajos mācību priekšmetos.

Madlienas vidusskolā no 1. oktobra atbalstu mācībās saņems 2 skolēni. Projekta koordinatore Maruta Viduce-Ševele atklāj, ka skolēniem īpaši būtisks ir atbalsts pamatpriekšmetos – latviešu valodā un literatūrā, kā arī matemātikā.

Sociālā fonda projekts Nr.8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” (PuMPuRS) tiks īstenots līdz 2022. gada 31. decembrim. Projekta mērķa grupa ir vispārizglītojošo skolu skolēni no 5. līdz 12. klasei, kā arī profesionālās izglītības iestāžu audzēkņi no 1. līdz 4. kursam. Projektu īsteno Izglītības kvalitātes valsts dienests sadarbībā ar pilsētu un novadu pašvaldībām un valsts profesionālās izglītības iestādēm.