Krīzes zvanu centrs tika izveidots šī gada aprīlī – laikā, kad Latvijā bija izsludināta pirmā ārkārtas situācija un sabiedrībā valdīja liela neziņa par nākotni, raizes par darba zaudēšanu, nedrošība par iespējām nodrošināt iztiku sev un savai ģimenei. Šādos brīžos, kad ir svarīgi saglabāt psiholoģisko līdzsvaru un iekšējo mieru, palīdzēt var saruna ar līdzcilvēkiem vai speciālistiem, kuri ik dienu sniedz profesionālu garīgu un emocionālu palīdzību.
Ar Ogres novada pašvaldības domes 20. aprīļa lēmumu tika izveidots Ogres novada krīzes zvanu centrs, kura mērķis ir nodrošināt garīgo un emocionālo atbalstu krīzes situācijā nonākušai personai (ģimenei). Sākotnēji zvanu centra darbības termiņš tika noteikts no 23. aprīļa līdz 31. jūlijam, tomēr, tā kā arī pēc ārkārtējās situācijas beigām iedzīvotājiem nākas saskarties ar dažāda veida problēmām (gan emocionālām, gan finansiālām), 16. jūlijā tika pieņemts domes lēmums par krīzes zvanu centra darbības pagarināšanu līdz šī gada 31. oktobrim. Savukārt 15. oktobra domes sēdē, ņemot vērā strauji pieaugošos Covid-19 saslimstības rādītājus Latvijā, centra darbības termiņš tika pagarināts līdz pat gada beigām.
Ogres novada krīzes zvanu centrā strādā četri speciālisti – dažādu konfesiju mācītāji –, kuri savas kompetences robežās atbild uz iedzīvotāju zvaniem, sniedz garīgo un emocionālo atbalstu, kā arī apkopo informāciju par krīzē nonākušai personai vai ģimenei nepieciešamo palīdzību un nodod šo informāciju izskatīšanai Ogres novada krīzes vadības grupai, nodrošinot fizisko personu datu aizsardzību.
Izmaksas, kas saistītas ar Ogres novada krīzes zvanu centra darbību, tiek segtas no Ogres novada pašvaldības budžeta līdzekļiem “Pašvaldības pasākumiem ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanai un pārvarēšanai”.