Lēmumu par Ogres novada krīzes zvanu centra izveidi Ogres novada pašvaldības dome pieņēma šī gada 20. aprīlī, nosakot tā darbības termiņu no 23. aprīļa līdz 31. jūlijam. Krīzes zvanu centrs izveidots, lai ārkārtējās situācijas laikā Ogres novadā nodrošinātu garīgo un emocionālo atbalstu krīzes situācijā nonākušai personai (ģimenei).
Ņemot vērā Ogres novada iedzīvotāju vajadzības, kas bija saistītas ar ārkārtējo situāciju un tās seku pārvarēšanu, 2020.gada 16. jūlijā Ogres novada pašvaldības dome pieņēma lēmumu pagarināt zvanu centra darbības termiņu līdz 2020. gada 31. oktobrim.
Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumi Nr.360 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” tiek patstāvīgi grozīti ar mērķi saglabāt virkni drošības pasākumu, kas jāievēro, lai ierobežotu Covid-19 infekcijas izplatību, tādējādi cilvēkiem joprojām var nākties saskarties ar dažāda veida problēmām, tai skaitā gan emocionālām, gan finansiālām.
“Tā ir vērtīga Ogres novada pašvaldības iniciatīva, domājot par savu iedzīvotāju garīgo un emocionālo veselību,” krīzes tālruņa pagarināšanu komentē viens no krīzes zvanu centra speciālistiem, Ogres Trīsvienību baptistu draudzes mācītājs Dainis Pandars. Lai ierobežotu straujo COVID – 19 izplatības pieaugumu Latvijā, ir noteiktas papildu drošības prasības, ierobežojumi, kas var būtiski ietekmēt cilvēku ikdienu dažādās dzīves jomās. “Ja radušās problēmas, ir apjukums, neziņa, bailes par turpmāko, ir vērts to izrunāt ar speciālistu. Krīzes zvanu centrā atbild garīdznieki, kuru aicinājums ir cilvēkus uzklausīt un atbalstīt,” piebilst mācītājs.
Zvanu centra turpmākās darbības nodrošināšanai papildu finansējums nav nepieciešams, jo pašvaldības budžeta līdzekļi, kas tika paredzēti pašvaldības pasākumiem ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanai un pārvarēšanai, ir pietiekami.
Ogres novada krīzes zvanu centrā strādā četri speciālisti – dažādu konfesiju mācītāji –, kuri savas kompetences robežās atbild uz iedzīvotāju zvaniem, sniedz garīgo un emocionālo atbalstu, kā arī apkopo informāciju par krīzē nonākušai personai vai ģimenei nepieciešamo palīdzību un nodod šo informāciju izskatīšanai Ogres novada krīzes vadības grupai, nodrošinot fizisko personu datu aizsardzību.