Pašvaldība
Ieviešot durvju kodus, netiks samazināta pakalpojumu pieejamība

Jau kopš 2015. gada maija šīs ēkas 1. stāvā darbojas Ogres novada pašvaldības Apmeklētāju pieņemšanas centrs, kas tika ierīkots, lai iedzīvotājiem vienkopus tiktu sniegti vairāki pašvaldības pakalpojumi, tostarp dokumentu iesniegšana un izsniegšana, dzīvesvietas deklarēšanas jautājumi, ar būvvaldi saistīti jautājumi un citi. Pateicoties apmeklētāju kvalitatīvai apkalpošanai Apmeklētāju pieņemšanas centrā, pašvaldības speciālistiem vairāk laika atliek tiešo darba pienākumu veikšanai.

“Ierīkojot Apmeklētāju pieņemšanas centru, iedzīvotājiem ir nodrošināta publiskās piekļuves telpa pašvaldības administrācijā, un viņiem nav nepieciešams doties uz speciālistu kabinetiem, lai noskaidrotu kādu jautājumu, – to visu var nokārtot Apmeklētāju pieņemšanas centrā, kas veiksmīgi darbojas jau teju piecus gadus,” uzsver Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Egils Helmanis.

Pašvaldības izsludinātā iepirkuma rezultātā tiks izvēlēts uzņēmējs durvju piekļuves un kontroles sistēmas ierīkošanai pašvaldības centrālās administrācijas ēkas 2., 3. un 4. stāvā – šajos stāvos durvīm tiks ierīkoti kodi, ierobežojot apmeklētājiem brīvu piekļuvi. Darbinieki savās darba telpās varēs iekļūt, izmantojot individuālo elektronisko kodu karti vai Ogres novadnieka karti, kas attiecīgi tiks pielāgota jaunajam izmantošanas mērķim.

Ar pašvaldības domes un administrācijas vadību, kā arī ar speciālistiem apmeklētājiem būs iespēja tikties viņu pieņemšanas laikā vai iepriekš vienojoties par citu tikšanās laiku, Apmeklētāju pieņemšanas centrā saņemot caurlaidi.

Bez Apmeklētāju pieņemšanas centra apmeklētājiem brīvi pieejama arī turpmāk būs Dzimtsarakstu nodaļa ēkas 1. stāvā un Sabiedrisko attiecību nodaļa ēkas 2. stāvā.

“Mēs nebūsim unikāli, ieviešot durvju piekļuves un kontroles sistēmu – tādas ir ieviestas ļoti daudzās publiskās pārvaldes iestādēs, tai pašā laikā nodrošinot komunikāciju ar apmeklētājiem un tiem nepieciešamos pakalpojumus. Šādas sistēmas ieviešana nekādā ziņā neierobežos iedzīvotāju tiesības un iespējas saņemt pakalpojumus. Esmu pārliecināts, ka tā veicinās iedzīvotāju un pašvaldības speciālistu lietišķu, korektu komunikāciju, kā arī racionālu un lietderīgu pašvaldības darbinieku darba laika izmantošanu,” uzsver E. Helmanis.

Runājot par pašvaldības speciālistu darba laika racionālu izmantošanu, veicot amata pienākumus, jāatzīst, ka ne vienmēr šāda iespēja tiek nodrošināta. Pieredze liecina, ka ir apmeklētāji, kuri teju katru dienu (daži pat vairākkārt vienas dienas laikā) ierodas pašvaldības ēkā, staigā pa gaiteņiem, speciālistu darba kabinetiem, turklāt nevis, lai kārtotu kādus konkrētus, ar pašvaldības darbu saistītus jautājumus, bet gan, piemēram, uzstājīgi pieprasot izsniegt dažnedažādus dokumentus, steidzami atbildētu uz dažnedažādiem jautājumiem, vienkārši parunātu par dzīvi. Diemžēl ir vairākas personas, kuras uzvedas agresīvi, staigā pa gaiteņiem un kabinetiem klaigādami, nereti pat izsakot draudus darbiniekiem. Ieviešot elektroniskos durvju kodus, šādi gadījumi tiks novērsti, neierobežojot iedzīvotājiem tiesības saņemt kvalitatīvus pašvaldības pakalpojumus.