Ogres novada pašvaldības dome šī gada 9. aprīlī nolēma izveidot Ogres novada krīzes vadības grupu, kuras darbības mērķis ir apzināt un izvērtēt Ogres novada pašvaldības iedzīvotāju, komersantu un nevalstisko organizāciju vajadzības laikā, kad visā Latvijas valsts teritorijā izsludināta ārkārtējā situācija ar mērķi ierobežot Covid-19 izplatību.
Krīzes vadības grupai ir arī jāsniedz pašvaldībai priekšlikumi atbalsta pasākumiem, pabalstu un palīdzības noteikšanai pašvaldības domes apstiprinātā budžeta ietvaros no līdzekļiem “Pašvaldības pasākumiem ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanai un pārvarēšanai” jeb krīzes budžeta.
Viens no priekšlikumiem, kas krīzes vadības grupas sēdē tika izskatīts un atbalstīts šī gada 17. aprīlī, ir saistīts ar krīzes zvanu centra izveidi Ogres novadā, lai nodrošinātu garīgo un emocionālo atbalstu krīzes situācijā nonākušai personai (ģimenei) valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas laikā. Tā ir krīzes situācija, kad daudzi cilvēki ir palikuši bez darba un iztikas līdzekļiem, kad valda neziņa par nākotni. Šāds stāvoklis var satraukt ikvienu iedzīvotāju, ikviens var izjust satraukumu, apjukumu, bailes, dusmas. Šādos brīžos svarīgi ir saglabāt psiholoģisko līdzsvaru un saglabāt iekšējo mieru, un šādos grūtā brīžos var palīdzēt saruna ar līdzcilvēkiem vai cilvēkiem, kuri ik dienu spēj sniegt profesionālu garīgu un emocionālu palīdzību.
Noklausoties Ogres novada pašvaldības domes izpilddirektora vietnieces Danas Bārbales detalizētu ziņojumu par krīzes zvanu centra plānoto darbību un ar to saistītām izmaksām, domes deputāti vienbalsīgi nolēma atbalstīt krīzes zvanu centra izveidi. Pirms balsojuma domes priekšsēdētājs Egils Helmanis, aicinot deputātus atbalstīt krīzes vadības grupas ierosinājumu par krīzes zvanu centra izveidi, uzsvēra: “Ir ļoti būtiski, ka šo ierosinājumu ir paudusi sabiedrība – krīzes vadības grupā darbojas dažādu nevalstisko organizāciju pārstāvji, aicinu atbalstīt šo sabiedrības iniciatīvu.”
No 23. aprīļa, katru darba dienu laikā no plkst.12.00 līdz plkst.24.00, darbosies viens kopējs krīzes tālruņa numurs – 28004477 – nodrošinot iedzīvotājiem bezmaksas zvanus garīgā un emocionālā atbalsta saņemšanai krīzes situācijā. Garīgā un emocionālā atbalsta sniegšanai krīzes situācijā nonākušai personai (ģimenei) Ogres novada pašvaldība piesaistīs dažādu reliģisko konfesiju pārstāvjus (mācītājus), kas atbildēs uz zvaniem, sniegs garīgo un emocionālo atbalstu, savas kompetences robežās atbildēs uz jautājumiem, kā arī apkopos informāciju par nepieciešamo palīdzību ārkārtējās situācijas laikā un nodos izskatīšanai Ogres novada krīzes vadības grupai.
Izmaksas, kas saistītas ar Ogres novada zvanu centra darbību un uzturēšanu, tai skaitā krīzes tālruņa numura izveidi, tam piesaistīto tālruņu numuru abonēšanu, samaksu pieaicinātajiem speciālistiem par darbu Ogres novada krīzes zvanu centrā tiks segtas no Ogres novada pašvaldības budžeta līdzekļiem “Pašvaldības pasākumiem ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanai un pārvarēšanai”.